Veelgestelde vragen

en antwoorden

Hieronder vind u de alle veelgestelde vragen en de daarbijbehorende antwoorden. Mocht u uw antwoord niet vinden. Aarzel niet en neem telefonisch of per email contact met ons op.

Algemeen

Geeft Tinttotaal ook garantie?

Onze folies zijn erg duurzaam. Afhankelijk van de folie is de garantie 8 tot 12 jaar. Is de voertuigbelettering toch beschadigd? Bel ons op 020-681 32 06 om een afspraak te maken voor reparatie.

Welke betalingstermijn hanteren jullie?

Tinttotaal hanteert een betalingstermijn van 14 dagen na factuurdatum, tenzij expliciet anders overeen gekomen.

Biedt Tinttotaal ook vervangend vervoer?

Nee, tijdens de montage zult u zelf moeten zorgen voor vervangend vervoer. Overigens duurt de montage maximaal een dag. In overleg kunnen we de auto wel bij u ophalen en weer terugbrengen. Hier zijn wel kosten aan verbonden.

Hoe zit het met jullie algemene voorwaarden?

Onze algemene voorwaarden staan online en zijn voor iedereen in te zien.

Wat gebeurt er als ik mijn afspraak verzet?

We verzoeken u om de afspraak zo snel mogelijk telefonisch of schriftelijk te annuleren of verzetten, uiterlijk 24 uur voor de afgesproken tijd. Indien u de afspraak te laat annuleert worden de kosten voor de ingeplande tijd in rekening gebracht (maximaal €84,-). We plannen samen met u een nieuwe afspraak.

Wat gebeurt er als ik een opdracht annuleer?

U kunt een opdracht annuleren door dit schriftelijk en maximaal 48 uur voor de leverdatum kenbaar te maken aan ons. Bij annulering later dan 48 uur van te voren, brengen we de kosten voor materialen en arbeid in rekening. Wilt u een opdracht buiten openingstijden annuleren, verstuur dan een e-mail naar info@Tinttotaal.nl met daarin uw naam, telefoonnummer en reden voor annulering van de opdracht.

Wat zijn jullie openingstijden?

We zijn maandag tot en met vrijdag geopend van 9.00 tot 17.30 uur.

Wie ontwerpt de belettering of gevelreclame?

Bij een offerte maken we altijd vrijblijvend een eerste ontwerp. Als u akkoord gaat kunnen we het definitieve ontwerp voor u maken. U kunt ook zelf een ontwerp aanleveren volgens onze aanleverspecificaties.

Wat is DTP?

DTP staat voor Desktop Publishing. Onze DTP-studio maakt ontwerpen en maakt aangeleverde ontwerpen geschikt voor onze drukpersen.

Hoe lever ik mijn grafische bestanden aan?

In onze aanleverspecificaties staat welke bestanden we accepteren.

Gevelreclame

Heb ik een vergunning nodig voor gevelreclame?

Voor gevelreclame is soms een vergunning noodzakelijk. Of u een vergunning nodig heeft controleert u eenvoudig online. Indien noodzakelijk kunt u direct een vergunningaanvraag indienen. Ook raden we u aan de eigenaar van uw pand om toestemming te vragen. Als opdrachtgever bent u verantwoordelijk voor het regelen van benodigde vergunningen.

Belettering

Kan ik een voertuig met belettering gewoon wassen?

Nadat uw voertuig is voorzien van belettering raden we u aan om het voertuig minimaal 2 weken niet te wassen. Daarna kunt u het voertuig het beste met de hand wassen. Het wassen van uw voertuig in de wasstraat is altijd op eigen risico.

Kan voertuigbelettering ‘spookbeelden’ achterlaten als de belettering eraf gehaald wordt?

Ja. De folies die we gebruiken hebben een UV-block, waardoor zonlicht niet door de folie heen komt. De laklaag onder de folie kan daardoor niet verbleken. Op plaatsen waar geen belettering zit kan dat wel gebeuren.

Ik wil reflecterende bestickering op mijn voertuig. Maken jullie dat ook?

Jazeker. Reflecterende folie is vooral bekend van voertuigen van de overheid, zoals politie, brandweer en ambulances. Daarnaast wordt reflecterende bestickering aangebracht als lijn-, contour of veiligheidsmarkering. Tinttotaal levert de 3M Reflective-serie die is goedgekeurd volgens de Europese ECE104-norm.

Mijn voertuig verandert van kleur door de voertuigreclame. Moet ik het opnieuw registreren?

Ja, volgens de wet moet u bij de RDW melden dat uw auto van kleur is veranderd. De RDW past de kleur op het kentekenbewijs dan aan naar de nieuwe kleur. Dit geldt overigens niet voor bedrijfsauto’s. De aanpassing is kosteloos en meer informatie vindt u op www.rdw.nl.

Kan ik de stickers ook zelf op mijn voertuig plakken?

Ja, dat kan. We hebben een plakinstructie voor u. Als u ervoor kiest om de belettering zelf aan te brengen kunnen we u geen garantie geven. Daarom adviseren we om deze te laten aanbrengen door ons.

Hoe moet ik mijn auto aanleveren voor belettering?

We verzoeken u om uw auto schoon en zo droog mogelijk aan te leveren. Als uw auto de afgelopen tijd gewaxt of opnieuw gespoten is, kunnen we uw auto niet beletteren. De waxlaag of nieuwe lak heeft 3 weken nodig om uit te dampen. Na die tijd zijn we u vanzelfsprekend graag van dienst.

Er zit nog bestickering op mijn voertuig. Kunnen jullie deze verwijderen?

Tinttotaal kan bestaande belettering van uw voertuig verwijderen. Hiervoor brengen we de tijd die we daarmee bezig zijn in rekening tegen een uurtarief van €35,-. Als de oude belettering ook door ons is aangebracht kunnen we het verwijderen hiervan in een projectprijs aanbieden. Dit gaat altijd in overleg.

Kan ik zelf oude belettering van mijn voertuig verwijderen?

Ja, dat kan. Zorg er a.u.b. wel voor dat u het voertuig schoon en vrij van lijmresten aanlevert. Door middel van een heater (hetelucht blower) verwijdert u belettering het makkelijkst. U verwarmt de folie en trekt hem er voorzichtig vanaf. Als u vervolgens het voertuig ontvet met wasbenzine en cleaner is de auto schoon.

Ik kan het antwoord op mijn vraag niet vinden.

Voor al uw vragen mag u contact met ons opnemen via 020-681 32 06 of info@Tinttotaal.nl