Veelgestelde vragen

Garantie en retouren

Adviezen en tips worden door Raamfolietotaal gegeven op basis van jarenlange ervaring. Aan deze adviezen worden uitdrukkelijk geen rechten of garanties verbonden. Dit geldt uiteraard niet voor de door Raamfolietotaal gegeven garantie bepalingen.

Op al onze raamfolies geldt een wettelijke garantie van 6 maanden. De garantietermijnen zijn echter veel langer en worden dan ook apart vermeld bij de betreffende folies. De meeste raamfolie die wij aanbieden hebben een garantie tot 12 jaar!
Uitgesloten van garantie zijn:
– Beschadiging door opzet of nalatigheid
– Onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud
– Normale slijtage
– Beschadiging door het niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing
– Thermische breuk wordt ten alle tijde op elk type glas uitgesloten van garantie
– Zie ook onze algemene voorwaarden

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@raamfolietotaal.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Uitzonderingen retourneren

De folies die speciaal voor u op maat gesneden worden (dit geldt voor alle folies behalve de zonwerende folies die per standaard rol -breedte en -lengte verkocht worden) of worden bedrukt of voorzien van uitsparingen volgens aangeleverd ontwerp zijn NIET om te ruilen of te retourneren.

U hebt tevens de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de producten zichtbare gebreken vertonen door verzending. Indien dit het geval is, kunt u de levering terstond weigeren. Later geconstateerde fabricagegebreken dient u Raamfolietotaal zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen zeven (7) werkdagen na de aflevering, althans nadat constatering redelijkerwijze mogelijk was, schriftelijk/per email en gemotiveerd te melden.

We hebben geprobeerd de afbeeldingen zo goed mogelijk met de werkelijkheid te laten overkomen. Echter, kleuren kunnen altijd iets afwijken in het echt van een beeldscherm omdat elk beeldscherm anders is en in het echt heb je te maken met verschillende lichtinvallen. Bij twijfel over een bepaalde kleur, bestel dan een kleurkaart of een klein stukje van gewenste folie om teleurstellingen te voorkomen. Minimale kleurverschillen inherent aan het produktieproces zijn niet te voorkomen en vallen buiten de garantiebepalingen.

Controleer je bestelling direct na ontvangst, uiterlijk binnen 7 dagen op juistheid en volledigheid. Heb je een verkeerd artikel ontvangen? Neem dan binnen 7 dagen na ontvangst contact op. We zullen in dit geval het artikel zo spoedig mogelijk omruilen.

Heb je een klacht? Neem dan contact op.
Beschadigd pakket (valt onder garantie DHL):
Beschadigingen ontstaan gedurende het transport valt onder verantwoordelijkheid van DHL. Mocht jouw pakket onverhoopt beschadigen of kwijt raken dien je ons duidelijke foto’s te sturen zodat wij dat bij hun kunnen verhalen. Heb je een beschadigd pakket ontvangen? Dan hebben we ook een paar foto’s nodig. Hiermee krijgen wij een beeld van de aard en omvang van de beschadiging. Voeg daarom ook de volgende vijf foto’s toe aan je e-mail bericht:

  • een foto waar het hele pakket op staat en waarop het verzendlabel te zien is
  • een foto van het geopende pakket, waarbij de inhoud en de binnenverpakking van het pakket goed zichtbaar zijn
  • een foto van alle typen binnenverpakking die er in het pakket zitten
  • een foto waar heel het artikel op staat
  • een detailfoto van de concrete schade aan het artikel

Wij zijn op werkdagen van 9:00 tot 17:30 uur aanwezig om eventuele vragen en klachten te behandelen. Heb je een vraag of klacht via email verzonden, dan ontvang je hier op werkdagen doorgaans binnen een dag een reactie op.

Vragen over raamfolie

Zie onze montage video of lees / print hier de montageinstructies.
Vochtbelletjes die na een dag eventueel zichtbaar zijn zullen de komende weken verdampen, geef het de tijd.
Luchtbellen zullen echter niet verdwijnen.

Nee; nadat de ogen aan de situatie gewend zijn, laten de pupillen meer licht door en wordt alles weer gevoelsmatig lichter. Tijdens donkere dagen komt er van buitenaf door het glas licht binnen met een scherpte van 5000 lux. In zo’n situatie is de lichtscherpte bij donkere raamfolies zoals de Solar Silver, Daylight Natural en de Sunset Bronze altijd nog 1000 lux. Ter vergelijking: TL-verlichting geeft 800 lux. Dus glas met een donkere raamfolie geeft meer licht door dan het licht van TL-verlichting.

Bij enkelglas- en glas t/m waarde HR+, kun je zonwerende folies aan de binnenzijde van het glas aanbrengen. Bestaan je ramen uit HR++ glas of hoger, dan dien je de folies aan de buitenzijde van het glas te monteren om het risico van een thermische breuk bij het monteren aan de binnenzijde zoveel mogelijk te beperken. Hiervoor bestaan er folies met een extra topcoating voor de bescherming van de buitenste laag, deze worden aangeduid met EXT in de typebenaming.

Dit geldt niet voor transparante veiligheids- en UV blockfolies. Hoewel de fabrikanten aangeven dat raamfolies met een absorptie onder de 30% en minder (zie de specificaties) wel op de binnenzijde van glas kunnen worden aangebracht, wordt echter de garantie, dat er geen thermische breuk plaats kan vinden bij het aanbrengen van deze raamfolies aan de binnenzijde van het glas, zowel door de fabrikant als door Raamfolietotaal uitgesloten van breukgarantie omdat eventuele gebreken, randbeschadigingen, ongepolijste glasranden of een slechte constructie de kans op glasbreuk verhogen. Het frame of voorwerpen in het frame, zoals schroeven en spijkers kunnen de normale thermische uitzetting verhinderen. Het is niet mogelijk om vooraf de conditie van het raam met volledige zekerheid in te schatten.
Overigens wordt thermische breuk ten alle tijde op elk type glas uitgesloten van garantie.

De makkelijkste manier is: kijk op de aluminium koker tussen het glas naar een firma-stempel. Als daar een gravure aanwezig is, bijvoorbeeld “thermo, plus, K-plus, of de getallen 1.1, 1.6, 1.8 of 2.0 enz., is het glas een warmte beschermend isoleerglas en mag de zonwerende folie alleen aan de buitenzijde gemonteerd worden.
Een andere mogelijkheid is, als het ‘s avonds donker is, een aansteker op circa 10cm afstand van de glasoppervlakte te houden. Als een van de 4 vlammen een andere kleur heeft dan de 3 andere vlammen, dan is het glas eveneens een warmtewerend isoleerglas.

Na de installatie heeft de raamfolie ca. 4 weken rust nodig i.v.m. de droging. Eventuele waterbellen en vlekken zullen na enige tijd volledig verdwijnen.
Daarna kan de raamfolie gewassen worden met water, spons en een druppeltje zachte zeep. Gebruik schoon water zonder vuil en zandkorrels om krassen te vermijden. Gebruik een wisser met een gaaf rubberen wisvlak.

Nee, de raamfolie hecht alleen op vlak/glad glas. Wellicht is de andere zijde wel vlak?
Let op: op draadglas is montage van een zonwerende folie niet mogelijk!

De folie is goed te verwijderen. Eerst de folie vanuit de hoek van het raam lostrekken.
Daarna de achtergebleven lijmlaag inweken met een sopje van water, spiritus en afwasmiddel en met een scherpe glaskrabber de lijmresten verwijderen.

Levering van de folie

2 tot 5 werkdagen (indien niet voorradig, wordt u nader geïnformeerd over de levertijd)

Bij Raamfolietotaal is verzending gratis!

De folies  worden speciaal voor u op maat gesneden en zijn derhalve NIET om te ruilen of te retourneren.
U hebt tevens de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de producten zichtbare gebreken vertonen door verzending. Indien dit het geval is, kunt u de levering terstond weigeren. Later geconstateerde fabricagegebreken dient u Raamfolietotaal zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen zeven (7) werkdagen na de aflevering, althans nadat constatering redelijkerwijze mogelijk was, schriftelijk/per email en gemotiveerd te melden.

De waardering van raamfolietotaal.nl/webshop bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 10.0/10 gebaseerd op 3 reviews.

Offerte aanvraag

Ontvang een offerte voor raamfolie op maat

Via onderstaand formulier kunt u vrijblijvend een prijsopgave opvragen.
(velden gemarkeerd met een sterretje* zijn verplicht)