Klachten en retouren

Heb je een klacht? Geef dit dan door via onze klantenservice.
Let op! We kunnen een klacht alleen in behandeling nemen als we een duidelijke foto hebben ontvangen.

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@raamfolietotaal.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Controleer je bestelling direct na ontvangst, uiterlijk binnen 7 dagen op eventuele drukfouten, beschadigingen of vlekken. Heb je raamfolie met storende vlekken, beschadigingen, drukfouten of andere fouten ontvangen? Meld dit dan binnen 7 dagen na ontvangst via onze klantenservice. Let op: breng de folie nog niet aan en ga er ook niet in snijden, wij kunnen dan niet meer achterhalen wanneer de schade is ontstaan. Om je klacht in behandeling te kunnen nemen hebben we een duidelijke foto nodig. We zullen het artikel zo spoedig mogelijk omruilen.

Beschadigd pakket (valt onder garantie DHL):
Beschadigingen ontstaan gedurende het transport valt onder verantwoordelijkheid van DHL. Mocht jouw pakket onverhoopt beschadigen of kwijt raken dien je ons duidelijke foto’s te sturen zodat wij dat bij hun kunnen verhalen. Heb je een beschadigd pakket ontvangen? Dan hebben we ook een paar foto’s nodig. Hiermee krijgen wij een beeld van de aard en omvang van de beschadiging. Voeg daarom ook de volgende vijf foto’s toe aan je e-mail bericht:

  • een foto waar het hele pakket op staat en waarop het verzendlabel te zien is
  • een foto van het geopende pakket, waarbij de inhoud en de binnenverpakking van het pakket goed zichtbaar zijn
  • een foto van alle typen binnenverpakking die er in het pakket zitten
  • een foto waar heel het artikel op staat
  • een detailfoto van de concrete schade aan het artikel

Controleer je bestelling direct na ontvangst, uiterlijk binnen 7 dagen op juistheid en volledigheid. Heb je een verkeerd artikel ontvangen? Neem dan binnen 7 dagen na ontvangst contact op. We zullen in dit geval het artikel zo spoedig mogelijk omruilen.

Heb je een artikel in onze webshop gekocht dat binnen de garantieperiode defect is geraakt? Meld dit dan via onze klantenservice. Vermeld hierbij je ordernummer, om welk artikel het gaat en wat de klacht is. Gaat het om een beschadigd product dan ontvangen wij graag een duidelijke foto van het product met de beschadigingen, zodat we de klacht op afstand kunnen beoordelen. Jouw factuur dient als garantiebewijs. Deze dient bewaard te worden tot dat de garantieperiode verstreken is.

Op alle bij Raamfolietotaal gekochte artikelen heb je een wettelijke garantie van 6 maanden. Sommige leveranciers of fabrikanten geven een fabrieksgarantie van een langere periode. De termijn en inhoud van deze fabrieksgarantie vind je terug op de verpakking of in de gebruiksaanwijzing van het artikel. Mocht je twijfelen of er nog garantie op het product zit neem dan contact met ons op!

Mocht jouw klacht gegrond zijn, dan ontvang je van ons kosteloos een nieuw product. De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:
– Beschadiging door opzet of nalatigheid
– Onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud
– Normale slijtage
– Verkleuring door zonlicht of krimpen door hitte
– Beschadiging door het niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing

We hebben geprobeerd de afbeeldingen zo goed mogelijk met de werkelijkheid te laten overkomen. Echter, kleuren kunnen altijd iets afwijken in het echt van een beeldscherm omdat elk beeldscherm anders is en in het echt heb je te maken met verschillende lichtinvallen. Bij twijfel over een bepaalde kleur, bestel dan een kleurkaart of een klein stukje van gewenste folie om teleurstellingen te voorkomen. Minimale kleurverschillen inherent aan het produktieproces zijn niet te voorkomen en vallen buiten de garantiebepalingen.

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@raamfolietotaal.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Uitzonderingen retourneren

De folies die speciaal voor u op maat gesneden worden (dit geldt voor alle folies behalve de zonwerende folies die per standaard rol -breedte en -lengte)  of worden bedrukt of voorzien van uitsparingen volgens aangeleverd ontwerp zijn NIET om te ruilen of te retourneren.

U hebt tevens de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de producten zichtbare gebreken vertonen door verzending. Indien dit het geval is, kunt u de levering terstond weigeren. Later geconstateerde fabricagegebreken dient u Raamfolietotaal zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen zeven (7) werkdagen na de aflevering, althans nadat constatering redelijkerwijze mogelijk was, schriftelijk/per email en gemotiveerd te melden.

Op al onze raamfolies geldt een wettelijke garantie van 6 maanden. De garantietermijnen zijn echter veel langer en worden dan ook apart vermeld bij de betreffende folies.
Uitgesloten van garantie zijn:
– Beschadiging door opzet of nalatigheid
– Onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud
– Normale slijtage
– Beschadiging door het niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing
– Thermische breuk wordt ten alle tijde op elk type glas uitgesloten van garantie
– Zie ook onze algemene voorwaarden

Wij zijn op werkdagen van 9:00 tot 17:30 uur aanwezig om eventuele vragen en klachten te behandelen. Heb je een vraag of klacht via email verzonden, dan ontvang je hier op werkdagen doorgaans binnen een dag een reactie op.

De waardering van raamfolietotaal.nl/webshop bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 10.0/10 gebaseerd op 3 reviews.

Offerte aanvraag

Ontvang een offerte voor raamfolie op maat

Via onderstaand formulier kunt u vrijblijvend een prijsopgave opvragen.
(velden gemarkeerd met een sterretje* zijn verplicht)